
İnternette dolaşırken hangi siteye girerseniz girin karşınıza hep aynı firma ya da ürünün reklamları çıktığı oldu mu hiç? Sosyal medya ya da haber sitelerinde sürekli aynı firmaya ait reklamları görüyorsunuz ve “Vay be, adamlar reklama ne büyük yatırım yapmış, her yerde onların reklamları çıkıyor.” dediğinizi duyar gibiyim. Aslında bu tam da sizin düşündüğünüz gibi değil. Yeniden pazarlama (Remarketing) sayesinde oluyor bu. Yeniden pazarlama dijital pazarlama stratejileri arasında etkili ve geri dönüşlerin yüksek olduğu tekniklerden bir tanesidir.
Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir?
Yeniden hedefleme olarak da adlandırılan yeniden pazarlama, bir firmanın ya da ürünün web sitesini ziyaret ettiğinizde bilgilerinizin remarketing verileri arasına kayıt olması, yeniden pazarlamayı destekleyen farklı bir siteyi ziyaret ettiğimizde ilgili sitenin reklamlarının sürekli karşımıza çıkmasıdır.
Yeniden Pazarlama Nasıl Çalışır?
Web sitenize yeniden pazarlamayı ayarlamak için, öncelikle sitenize küçük bir JavaScript kodu eklemeniz gerekmektedir. Bu kod sitenizin performansını etkilemez ve ziyaretçileriniz bu kodu fark etmez.
Sitenize her yeni ziyaretçi geldiğinde, siteniz ziyaretçinin bilgisayarında anonim bir çerez (önbellek) oluşturur. Çerez hafızasına alınan ziyaretçiniz bir başka siteyi ziyaret ettiğinde, ilgili web site yeniden pazarlamaya yönelik reklam modüllerini kullanıyor ise sizin sitenize ait reklam görselleri ilgili kullanıcının karşısına sürekli çıkar. Kullanıcının karşısına çıkan ilgili reklamlar ile kullanıcıları yeniden web sitenize çekmiş olursunuz.
Yeniden Pazarlama Çeşitleri Nelerdir?
Site Yeniden Pazarlaması: Yeniden pazarlamanın daha popüler olan formlarından biridir. Ziyaretçi sitenizden çıktıktan sonra farklı platformlarda sitenize ait görsel reklamların gösterilmesi ile yapılmaktadır.
Arama Yeniden Pazarlaması: Arama yeniden pazarlaması, belirli anahtar kelimeleri/kalıpları arayan kullanıcıları hedefler. Bu kullanıcılar sizin sektörünüze ilgi göstermektedirler ve büyük ihtimalle çözüm için daha fazla bilgi aramaktadırlar.
Sosyal Medya Yeniden Pazarlaması: Google Reklam Ağı üzerinden yapabileceğiniz yeniden pazarlamanın aksine sosyal medya yeniden pazarlaması, yeniden pazarlanacak reklamları sosyal ağlarda göstermeye odaklanır.
E-posta Yeniden Pazarlaması: Gmail gibi bir e-posta istemcisi kullanıyorsanız, e-postanızın içeriğine uygun reklamları fark edeceksiniz. Bir bireyin e-posta istemcisindeki reklam alanları ile de yeniden pazarlama yapabilirsiniz.
Yeniden pazarlama; markanızın, ürününüzün veya hizmetinizin birçok kişi tarafından tekrar tekrar görülebilmesini sağlayan harika bir dijital pazarlama stratejisidir. Siteniz ziyaretçi kazanır, markanızla ilgilenmiş kişileri yeniden sitenize gelir ve sitenizin satışları artar. Markanız için yukarıdaki yeniden pazarlama çeşitlerinin tamamı faydalı olmayabilir. Hangisinin daha başarılı olduğunu ölçümleyebilmek için farklı yaklaşımlar denemeli ve sürekli olarak pazarlama stratejinizi geliştirmelisiniz.
- CDN Nedir ve Nasıl Kullanılır? SEO Çalışmalarına Katkıları Nelerdir? - 12 Nisan 2018
- Google AMP Nedir ve Nasıl Kullanılır? SEO Çalışmalarına Katkısı Nedir? - 3 Nisan 2018
- Web Site Hız Optimizasyonu Nedir ve Nasıl Yapılır? - 28 Mart 2018
- HTTPS İle Site Güvenliği ve SEO İle Olan İlişkisi - 19 Mart 2018
- AdWords Kalite Puanı Nedir? Kalite Puanını Etkileyen Faktörler Nelerdir? - 17 Mart 2018
- Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir? - 26 Şubat 2018
- Facebook Hareketli Kelimeler Nedir ve Ne İşe Yarar? - 19 Şubat 2018
- Google Maccabees Algoritma Güncellemesi Nedir? Dikkat Edilmesi Gerekenler - 12 Şubat 2018
- SEO’nun Yatırım Getirisi ROI Nedir ve Nasıl Hesaplanır? - 19 Haziran 2017