cdn nedir

CDN Nedir ve Nasıl Kullanılır? SEO Çalışmalarına Katkıları Nelerdir?

CDN kelimesi İngilizce Content Delivery Network’ün kısaltılmasından oluşan Türkçe karşılığı da İçerik Dağıtım Ağı olan bir kavramdır. Bir web sitesinin sahip olduğu statik içeriklerin (sürekli değişmeyen ve genellikle veri tabanına bağlantısı olmayan içerikler) siteyi ziyaret eden kullanıcılara en yakın CDN sunucusundan verilerek web sitesinin daha hızlı açılmasını sağlayan, her geçen gün popülaritesi artan ve web…

amp nedir

Google AMP Nedir ve Nasıl Kullanılır? SEO Çalışmalarına Katkısı Nedir?

Google kullanıcı deneyimine çok önem verdiği için her gün yeni bir özellik ile karşımıza çıkıyor. Google Webmaster Tools üzerinde görmeye başladığımız yeni özellik olan AMP Accelerated Mobil Pages olarak tanımlanıyor. Türkçemize de Hızlandırılmış Mobil Sayfalar olarak çevrilmektedir. Peki AMP nedir beraber inceleyelim. Google AMP Nedir? 2017 yılındaki Mobilegeddon Algoritması çıkmadan önce Google üzerinde bir  arama…

web site hız optimizasyonu

Web Site Hız Optimizasyonu Nedir ve Nasıl Yapılır?

Google’ın bilinen 200’e yakın kriteri bulunmaktadır. Bunlardan en önemlilerinden bir tanesi ne Site Açılış Hızı’dır. Son güncellemeler ile birlikte web sitemizin maksimum 5 saniye içerisinde açılması gerekmektedir. 5 saniye içerisinde açılmayan bir sitenin açılmasını maalesef beklemiyoruz, siteyi kapatıyoruz. Maalesef artık hiç toleransımız yok, çünkü internet çağı artık hız çağı. 4 yada 5 yıl öncesine kadar…

https ile site güvenliği

HTTPS İle Site Güvenliği ve SEO İle Olan İlişkisi

Dünyanın en büyük arama motoru olan Google 2017 yılının Ocak ayı itibariyle HTTPS kullanmayan siteleri “Güvenli Değil” olarak göstermeye başladı. Önceden HTTPS yapısını sadece E-ticaret siteleri kullanıyorken şuanda kişisel bloğu olan bir kişinin sitesinde bile HTTPS olması gerekiyor. Çünkü SSL sertifikası artık bir SEO kriteri. Google’ın 200’e yakın SEO kriterine 1 kriter daha eklenmiş oldu.…

adwords kalite puanı

AdWords Kalite Puanı Nedir? Kalite Puanını Etkileyen Faktörler Nelerdir?

AdWords Kalite puanı, Google AdWords tarafından belirlenen, kampanyamızda bulunan reklam sıralamamızı ve tıklama başı maliyetimizi belirleyen, bu reklamların anahtar kelimelerinin ve açılış sayfalarının anahtar kelime ile olan alaka düzeyine ölçen 0 ile 10 arasında bir değerdir. 10 üzerinden 10 puan almış olarak gözüken anahtar kelimeniz en yüksek kalite puanına, 10 üzerinden 1 puan almış olarak…

yeniden pazarlama remarketing

Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir?

İnternette dolaşırken hangi siteye girerseniz girin karşınıza hep aynı firma ya da ürünün reklamları çıktığı oldu mu hiç? Sosyal medya ya da haber sitelerinde sürekli aynı firmaya ait reklamları görüyorsunuz ve “Vay be, adamlar reklama ne büyük yatırım yapmış, her yerde onların reklamları çıkıyor.” dediğinizi duyar gibiyim. Aslında bu tam da sizin düşündüğünüz gibi değil.…

facebook hareketli kelimeler

Facebook Hareketli Kelimeler Nedir ve Ne İşe Yarar?

Yapılan araştırmalarda her gün yaklaşık 4,5 saati internet kullanarak geçiyoruz. Bu sürenin ortalama 2,5 saati ise yalnızca sosyal medyada geçiyor. Ülkemizde en çok kullanılan sosyal medya hesaplarında bir tanesi de Facebook. Kullanıcıları web sitesi üzerinde daha fazla tutabilmek için her geçen gün yeni özellikler kullanıma sunuyor. Bunlardan bir tanesi de Facebook hareketli kelimeler. Facebook Hareketli…

google maccabees algoritma güncellemesi

Google Maccabees Algoritma Güncellemesi Nedir? Dikkat Edilmesi Gerekenler

2017 yılının Aralık ayında Google birçok siteyi etkileyen bazı güncellemeler yayınladı. Bu değişiklikler ile ilgili çok fazla bilgi yayınlanmamasına rağmen bu değişikliklerden sonra bazı sitelerde %30’a kadar trafik kaybı olurken bazı sitelerde de tam tersi %30’a kadar trafik artışı oldu. Birkaç aydır bu güncelleme ile nelerin değiştiğini ve nelere dikkat etmemiz gerektiğini araştırıyoruz. Bulabildiğimiz bilgileri…

roi nedir

SEO’nun Yatırım Getirisi ROI Nedir ve Nasıl Hesaplanır?

ROI Return On Invest kelimelerin kısaltılmasından oluşan ve dilimizde karşılığı “Yatırım Getirisi” olan bir kavramdır. En çok müşteriyi çekebilecek şekilde pazarlama stratejisi üretip reklam yapmak isteriz. ROI pazarlamaya ayrılan bütçenin ne kadar verimli kullanıldığını ölçebilmemize yardımcı olur. Pazarlama stratejisine karar verirken dikkat edilmesi gereken en önemli faktör ROI yani Yatırım Getirisi’dir. Kısacası harcadığımız paranın karşılığında…