
Her yıl haber sitelerinde, bloglarda ya da web sitelerinde “geleceğin meslekleri” listeleri çıkar karşımıza. Bir sene doktor olmak moda iken sonraki sene bilgisayar mühendisliği moda olabiliyor. Okullarda öğretmenler, dershanelerde rehber öğretmenler, evlerde anne ve babalar çocukları mesleki anlamda şartları ve maaşı iyi olan seçeneklere yönlendirebiliyor. Günümüzde ise klasik mesleklerden farklı olarak Sosyal Medya Uzmanlığı gibi fark yaratan ve yeni yeni gelişen meslekler karşımıza çıkıyor.
Facebook ve Twitter kanallarının haberleşme ve reklam için kullanılmaya başlanması, milyonlarca kişiyi doğrudan etkileyen birçok olayın anında kitlelere duyurulması, tek bir mesajla kişilerin belirli davranışlara itilmesi sosyal medyanın önemini gösteriyor. Kişiler ve markalar sosyal medya hesaplarını yönetecek çalışanlara ihtiyaç duyuyorlar. Bu bağlamda Sosyal Medya Uzmanlığı gözde bir meslek oluyor ve genel olarak SEO kursları kapsamında kişilere veriliyor.



Peki Sosyal Medya Uzmanı Tam Olarak Ne Yapar?
İletişim danışmanlığı olarak genel bir kavram merkezine oturtacağımız sosyal medya uzmanlığında kişi basın danışmanı, reklamcı, halkla ilişkiler uzmanı, pazarlamacı vasıflarının tamamına sahiptir. Sosyal medya uzmanları temsil ettikleri kişi ya da firmaların sosyal medyadaki stratejilerini oluşturur ve bu stratejileri hayata geçirir.
Hangi sosyal kanallarda yer alınacağını, potansiyel müşterilerin nerede bulunduğunu ve onlara nasıl ulaşılacağını, hangi mecralardaki hareketlerin doğrudan satın alma ile sonuçlanabileceğini analiz ederler. İyi bir gözlemci ve planlayıcıdırlar.
Aynı zamanda sosyal medya uzmanları birer kriz yöneticisidir. Müşteri şikayetlerine cevap verme, sorunları çözme, kamuoyunu bilgilendirme, zararsız şekilde krizi atlatma sosyal medya uzmanının başarısına bağlıdır. Sosyal Medya Uzmanı olarak adlandırılan kişiler ayrıca:
- Sosyal medya ağlarını takip eder.
- Çalıştığı kişi ve firmaların sosyal medya hesaplarını kurumsallaştırır.
- Sosyal medya hesapları için strateji belirler.
- Sosyal medya platformlarında özel kampanya kurguları geliştirir.
- Sosyal medya ağlarındaki takipçi sayısını artıracak çözümler üretir.
- En iyi dönüşün sağlandığı iletişim stratejilerini belirler.
- Sosyal medyada markası ile ilgili oluşturulan uygun olmayan içerik, durum ve izlenimleri belirler ve bunlara müdahale eder.
- Bloglar oluşturur, içerikleri hazırlar ve yayımlar.
- Rakiplerin sosyal medyadaki aktivitelerini takip eder.
- Ürün deneyimine ilişkin çalışmalar yapar.
- Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip eder.
- Marka ve kişiye dikkat çekecek görseller hazırlar ve yayınlar.
- Düzenli paylaşım, takip ve raporlama işlemlerini yürütür.



Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur?
Günümüzde vakıf ve devlet üniversiteleri düzenledikleri sertifika programları ile sosyal medya uzmanı yetiştirmek için çalışıyorlar. Aynı zamanda özel kurslar sosyal medya danışmanlığı/uzmanlığı kursları düzenliyor. Bazı üniversitelerde yer alan “Yeni Medya” bölümleri ile SEO kursları da bu alandaki çalışan ihtiyacını karşılamak için çabalıyor. Ancak internette her şeyin değişip yenilendiğini düşünürsek sosyal medya uzmanı olmak isteyen kişilerin bir tek eğitimle yetinmemeleri gerektiğini söyleyebiliriz.
Sosyal medya uzmanı olmak için sürekli yenilikleri takip etmek ve öğrendiklerinizi uygulamak kalıyor sizlere. Ayrıca sahip olmanız gereken özellikler ve izlemeniz gereken yollar:
- İlk olarak sosyal medya eğitimi almalısınız. Hiçbir şey öğrenmeden ya da sertifika sahibi olmadan bu alanda kariyer yapamazsınız.
- Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Pinterest gibi en çok kullanılan sosyal ağlarda hesaplarınız olmalı ve eğitimlerde öğrendiklerinizi ilk olarak bu hesaplarda uygulamaya koymalısınız. Fenomen olursanız kimse sizi tutamaz…
- Sosyal hesapları aktif tutmalı ve günlük paylaşımlarınızı aksatmamalısınız.
- Kişisel bir blog gelişiminize katkıda bulunur. Hem bilgilerinizi hem de tecrübelerinizi paylaşırsınız. Öğrendikçe öğreten kişi olabilirsiniz.
- İnternetin tüm sırlarını öğrenmelisiniz. Paylaşımların en çok etkileşim aldığı saatleri, kullanıcıların neleri sevdiklerini ve sevmediklerini, hangi dilin potansiyel müşteriye ulaşmada etkili olduğunu bilmelisiniz.
- Sosyal medyadaki gelişmeleri yakından takip etmeli, sektörle alakalı makaleleri, blogları okumalısınız. Sosyal medya uzmanı her şeyi bilir…
- Ünlü markaların sosyal medya hesaplarındaki paylaşımları, kullandıkları dili ve görselleri iyi analiz ederek kendi markanız için uygulamalısınız.
- İnternet kullanıcılarının alışkanlıklarına göre hizmet sunmalısınız.
Biraz yaratıcılık, çok çalışma ve stratejik düşünme ile başarılı bir sosyal medya uzmanı olabilirsiniz. İnternetin bu kadar hızla her haneye ve cebe girmesi değerinizi daha da artıracak, hazır olun…