
Türkiye’de internet üzerinden alışveriş oranı %34! Bu pazarı kaçırmayın…
İnternetin dünyanın her yerine ulaşması ile reklamcılık boyut atlayarak online kanallar buldu kendine. İnternet reklamcılığı dediğimiz yeni kavram geleneksel reklamcılıktan katbekat etkili olmaya başladı. Sanal dünya olarak adlandırılan ve milyarlarca kullanıcısı olan internette reklamlar aynı anda binlerce kişiye ulaşması ile dikkat çekti. Dolayısıyla markalar bu güçten yararlanmak istedi. Günümüzde her markanın sosyal medya platformlarında, Google kanallarında, web sitelerinde reklamları yer almaya başladı. Bu gücü ve kanalları başarılı kullananlar da markalarını hızla büyüttüler.
İnternet reklamcılığını kullanırken başarılı olmak için markaların kullandıkları olmazsa olmaz reklam çeşitleri var elbette. Sürekli değişen ve gelişen bu dünyaya ayak uydurur ve kendinizi geliştirirseniz siz de başarılı olursunuz. Arama motorlarından sosyal paylaşım sitelerine, e-ticaret adreslerinden bloglara kadar farklı modelleri olan internet dünyası, yararlanılması gerekilen zengin bir dünya.
İnternet Reklam Modelleri
Arama Motoru Reklamları
Arama motorları internet kullanıcılarına aradıkları kelimelerde sonuçlar sunan akıllı veri tabanlarına sahip tarayıcılardır. Arama motoru reklamları da dünyadaki online pazara hakim olan Google, Bing, Yandex gibi arama motorlarına reklam verilmesi ile yapılır. Adwords olarak adlandırdığımız Google reklam modeli en çok kullanılandır. Tıklama başına maliyet hesabıyla işleyen reklamlar, kullanıcıları sitenize çekmek açısından başarılıdır. İnternet sitelerini yeni hazırlayan firmalar için bu reklam modeli önerilir.
Sosyal Medya Pazarlama
Sosyal medya reklamcılığı internet dünyasında en büyük verimi alacağınız türdür aslında. Paylaşma ve haberleşme kavramlarının internette önem kazanması ile dikkat çeken sosyal medya kanalları büyük kitleleri bir arada toplaması ve anında dönüş almayı sağlaması nedeniyle şimdilerde tüm markalar tarafından kullanılıyor.
- Pinterest en önemlileri.
Dilerseniz bu sosyal medya araçlarının kendi reklam kanallarını kullanabilir, dilerseniz markanızın kurumsal hesabında kampanyalarınızı ve içeriklerinizi paylaşabilirsiniz. Kullanacağınız hashtag dediğimiz anahtar kelimelerle binlerce kişinin sizi fark etmesini sağlarsınız. Tıklama, yorum ve beğeniler arttıkça markanızı büyütürsünüz. Bunları yapabilmek için de Sosyal Medya Kursu ile eğitim alabilirsiniz.
Potansiyel müşteriye ulaşmada, ürünü pazarlamada ve satın almaya ikna etmede Facebook ve Twitter gibi sosyal medya kanallarının etkisinin büyük olduğunu unutmayın…
Akıllı Linkler ( Intellitxt )
Akıllı linkler de internet reklamcılığında kullanılan bir tanıtım modelidir. Web sitelerinin sayfalarında bulunan içeriklerde bazı kelimelerin link haline getirilmesi ile yapılır. Akıllı linklerin üzerine gelindiğinde çıkan kutulara animasyon, ses ve video koyarak tanıtımınızı yapabilirsiniz. Akıllı linkler de tıklama başına maliyet üzerinden fiyatlandırılır.
Bloglar ve Forumlar
Markayı desteklemek için açılan bloglar ve forumlarda yapılan yorumlar da online reklamcılık modellerindendir. Firmanın ana sitesine destek olan bloglarda ürün ve hizmet verimliliği üzerine konuşulabilir, forumlarda da belirli başlıklarda reklam yayınlanabilir.
Mail Reklam
Yeni Ticaret Kanunu ile artık markaların daha dikkatli olduğu mail reklam uygulamaları da uzun vadede karlı sonuçlar veriyor. Aynı anda binlerce kullanıcıya mail ile tanıtım yapma yöntemi olan ve e-mail marketing olarak bilinen mail reklamları hedef kişilere uygun reklamlar yollamanızı sağlıyor.



Banner Reklamları
Standart Banner Reklamları
Web sitelerinde ve sosyal medya hesaplarınızda kullanacağınız bir diğer tanıtım modeli de banner reklamlarıdır. Ürünü ve hizmeti görsel olarak ziyaretçilerinizin karşısına çıkarırsınız. Spotlar ve açıklamalar kullanarak pazarlamanızı hızlı şekilde yaparsınız. Burada iyi bir metin yazarına ve sosyal medya uzmanına ihtiyacınız olacaktır. Doğru kanallarda yapılan paylaşımların etkisini anında görürsünüz.
Formatları:
- Leaderboard: 728 x 90 piksel
- Full Banner: 468 x 60 piksel
- Half Banner: 234 x 60 piksel
- Skyscraper: 120 x 600 piksel
- Wide Skyscraper: 160 x 600 piksel
- Medium Rectangle: 300 x 250 piksel
- Vertical Rectangle: 240 x 400 piksel
- Rectangle: 180 x 150 piksel
Zengin Medya Banner Reklamları
Animasyon, ses, video veya etkileşimli özellikler içeren banner çeşitleridir. Daha eğlenceli ve hareketli tanıtım yapma imkanı verir. İnternet kullanıcılarının bilgiyi ve hizmeti en hızlı ve keyif verici şekilde almak istediklerini düşünürsek bu tür internet reklamcılığının getirisinin fazla olacağını tahmin edebiliriz.
- Rollover Banner
- Expandable Banner
- Sticky Banner
- Floating Ad
- Ad Corner ( Cover Page )
- Interstitial Banner
- Page Skin
İnternet reklamcılığında doğru teknikler ve platformları kullanıldığınız taktirde geleneksel reklamcılığa hiçbir şekilde ihtiyacınız kalmayacak. Bu sayede markanızı hem sosyal medyada hem de arama motorlarında üst sıralara çıkaracaksınız. Markanıza aşinalık kazandıracak ve sektörünüzde başarılı isimler arasında yer alacaksınız.