
Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya platformlarından Instagram, her geçen gün kendini geliştirmekte olup kullanıcılarına farklı özellikler sunmaktadır. Özellikle Facebook’un Instagram’ı satın alması ile bu değişimi çok rahatlıkla görebilmekteyiz. Instagram’ın uzun süredir üzerinde çalıştığı ve ürün satışı yapan kullanıcılarını ilgilendiren, markalar için yeni bir özellikle karşımızda.
Markalar İçin Önemli Bir Fırsat!
Instagram’da alışveriş ve ürün satışı yapmak isteyen markaların paylaştıkları görüntülerde, ürünlerin satın alınabilmesi için etiketleme dönemini başlatıyor. Instagram ürün etiketleme özelliği ile örneğin paylaşmış olduğunuz bir görselde erkek pantolon, tişört ve hırka kombinasyonu yaptığınızı varsayalım. Fotoğrafın üzerinde istediğiniz ürünü etiketleyebilecek ve bu etikete tıklayanlar, ilgili ürünlerin detaylarını görebilecekler ve satın alma işlemini gerçekleştirebilecekler.
Sizlere bir tane örnek göstermek istiyorum. Şimdi bu özelliği kullanan bir markayı beraber inceleyelim.
Yukarıdaki görsellerde gördüğünüz üzere, paylaşılan görselde bir kombinasyon yapılmış ve marka istediği ürünlere etiket yaparak kullanıcıların ürün hakkında detayları görmelerini ve alışveriş yapmalarını sağlıyor. İlk olarak ilgili markanın Instagram profiline girdiğimizde, bu özelliğin kullanıldığı fotoğraflarda sağ üst köşede küçük, beyaz renkte bir alışveriş sepeti ikonu yer almaktadır.
Fotoğrafa tıkladığınız takdirde bu ikon sol alt köşede yer alıyor ve “ÜRÜNLERİ GÖRMEK İÇİN DOKUNUN” yazısı yer alıyor. Yazıya tıklayarak ilgili ürünleri, isimlerini ve fiyatlarını görebiliyorsunuz. Hangi ürün hakkında daha çok bilgi edinmek isterseniz bu etiketlerin üzerindeki “>” ikonuna tıklayarak açılan yeni sayfada ürünün fotoğraflarını, varsa diğer fotoğrafları, ürün ismini ve açıklamalarını görebiliyor, paylaşılan görseldeki diğer ürünlerin fotoğraflarını ve bilgilerini de görebiliyorsunuz. Hangi ürünü almak istiyorsanız “Şimdi Alışveriş Yap” butonuna tıklayabilirsiniz. Tabi burada önemli bir unsur yer almaktadır. Bu özelliği kullanmak için öncelikle bir E-ticaret sitenizin olması gerekiyor. Çünkü etiketlenen ürünün tüm detaylarını gördükten sonra kullanıcıyı ürünü satın alması için bir web sitesine yönlendirmeniz gerekmektedir.
Bu arada en çok kullanılan sosyal medya platformlarında başarılı olabilmek ve markanızı en iyi şekilde yönetebilmek için iyi bir sosyal medya içerik takvimi ile başarılı bir strateji geliştirmeniz gerekmektedir.
Şuan için sadece Amerika’da onaylı hesaplar tarafından kullanılabilinen bu özellik, henüz Türkiye’de kullanılmaya başlanmadı. Instagram tarafından yapılan bir araştırmaya göre, kullanıcıların %60’ı uygulamanın ürün ve servislerini öğrenirken, %70’i ise Instagram’daki bir mesajdan etkilendikten sonra harekete geçiyor. Mobil ve Instagram kullanım oranları Türkiye’de oldukça artmaya başladı. E-ticaret yapan, ürünlerinin satışını arttırmak isteyen markalara mükemmel bir fırsat olan bu özellik çok yakında Türkiye’de kullanılmaya başlanacak.
Türkiye’de büyük bir kitlenin Instagram üzerinde alışveriş yaptığı düşünülürse, bu güncellemenin çok dikkat çekeceğini, markaların satış stratejilerinde büyük bir değişiklik oluşturacağı ve satışlarını arttırarak daha çok Pazar kazanacağa benziyor.
- Sosyal Medya ve İnternet Kullanımının Olumlu Etkileri - 12 Nisan 2018
- Sosyal Medya ve İnternet Kullanımının Olumsuz Etkileri - 3 Nisan 2018
- Sosyal Medya Planlaması Nasıl Yapılır? Örnek Sosyal Medya Planı - 19 Mart 2018
- Google Groups Nedir? Nasıl Oluşturulur ve Avantajları Nelerdir? - 17 Mart 2018
- Google Plus Koleksiyonlar’ı İle Aramalarda Üste Çıkın ve İndex Alın - 17 Mart 2018
- Dijital Pazarlama Uzmanı Kimdir ve Ne İş Yapar? - 26 Şubat 2018
- 2018 Sosyal Medya Ölçüleri ve Paylaşım Boyutları – Infografik Tablosu - 19 Şubat 2018
- Instagram’da Alışveriş ve Ürün Etiketleme Özelliği Başlıyor! - 14 Şubat 2018
- Instagram Takipçi Arttırma Yöntemleri! - 15 Haziran 2017
- 18 Adımda Instagram Takipçi Arttırma - 10 Haziran 2017