
- Biyografi: Instagram’da kullanıcılar için ayrılmış bu özel biyografi bölümünü kullanmaya çalışın. Bu alanda kişisel veya kurumsal markanız ile ilgili önemli anahtar kelimelerinizi #hashtag olarak uygun bir şekilde geçirmeye çalışın.
- Soru Sorun: Paylaşım yaparken görselinizin bir kenarına küçük sorular ekleyin ve paylaşımlarınızı bu şekilde yapın. İnsanların yorum yapmasını ve harekete geçmesini sağlamış olursunuz. Bu bağlamda etkileşim oluşturmuş olursunuz ve doğal olarak da takipçi sayınız artmaya başlar.
- Pazar Günü: Instagram’da kullanıcıların en çok vakit geçirdiği günlerden biridir. Bu güne özel birkaç fotoğraf paylaşabilirsiniz ve diğer özellikleri uygulayabilirsiniz. Bu size diğer günlere göre çok daha fazla etkelişim ve takipçi kazandıracaktır.
- Kararlı Olun: Instagram hesabınızı aktif kullanırken muhakkak belli zamanlarda hesabınızı neden açtığınızı ve hangi amaç için kullandığınızı kendinize hatırlatın. Düzenli ve istikrarlı bir şekilde paylaşımlarınıza devam ederseniz çok kısa sürede pozitif sonuçlar alacaksınız. Tek yapmanız gereken paylaşımını yaptığınız konunudan ayrılmamak ve sabırlı olmak.
- Harekete Geçirin: Paylaştığınız fotoğraflarınızın yorum bölümünde kullanıcıları harekete geçirecek metriklere yer verin. Ne düşündüklerini, fikirlerini yorum kısmında belirtmelerini isteyin veya fotoğrafınız hakkında kendi deneyimlerini paylaşmalarını rica edin.
- Sıklık: Profilinizde bol bol kaliteli görsel paylaşmaktan çekinmeyin. Doğru zaman aralıklarında yapmış olduğunuz fotoğraf paylaşımları takipçi arttırmada oldukça etkili gözükmektedir.
- Önerilenler: Instagram’ın size özel önerdiği kişileri takibe alın. Hatta Facebook arkadaşlarınız veya sizinle sektörünüz ile ilgili kişileri takibe almayı unutmayın. Unutmayın ki takip ettiğiniz her 5 kişiden 3’ü sizi geri takip edecektir.
- Lokasyon: Paylaştığınız görsellere lokasyon eklemeyi unutmayın. Özellikle bir işletme sayfasıysanız, takipçilerinizi arttırmaya çalışıyorsanız ve belli bir bölgedeki mağazaysanız muhakkak fotoğraflarınıza lokasyon ekleyin. Yer aramalarında müşterilerinizin sizi keşfetmesini sağlamış olursunuz.
- Kolaj: Paylaşacağınız fotoğraflarınıza Instagram’ın Layers uygulaması ya da Fotor gibi farklı bir araç ile kolaj haline getirerek paylaşın. Bu şekilde diğer paylaşımlarınızdan çok daha fazla etkileşim aldığını göreceksiniz.
- Etiketleme: Etkileşim durumunuzu yükseltmek için sizinle ilgili olumlu, güzel yorumlarda bulunan kişileri fotoğraflarınızda etiketleyerek düşüncelerini profilinizde de paylaşın. Bu bağlamda hem takipçinizi mutlu etmiş olursunuz hemde yeni takipçi adaylarınıza güven vermiş olursunuz.
- Mavilik: Instagram hesaplarında paylaşılan görsellerde yapılan araştırmalara göre mavi tonlarında olan görsellerle paylaşım yapan hesapların, turuncu veya kırmızı tonlarda paylaşım yapanlara göre %25 daha çok takip edildiği gözükmektedir. Takipçi sayınızı arttırmak istiyorsanız paylaşımlarınızda mavi tonlarını tercih etmelisiniz.
- Çarşamba: Paylaşılan fotoğrafların en çok etkileşim aldığı gün çarşamba olarak gözükmektedir. Özellikle bu günde en önemli içeriğinizi, hizmetinizi veya ürününüzü paylaşabilirsiniz. Etkileşiminizin arttığını ve güzel geri dönüşler aldığınızı göreceksiniz.
- Yüzler: Görsel ve fotoğraflarınızda insan yüzü olmasına dikkat edin. Araştırmalara göre insan yüzü bulanan fotoğraflar diğerlerine göre çok daha fazla, ortalama %35 oranında, beğeni almakta ve çok daha fazla kişiye erişim sağlamaktadır.
- Açık Renkler: Instagram’da fotoğraflarınıza çeşitli filtreler ile uygulamalar yaparak güzelleştirebilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken koyu renklerden uzak durmanızdır. Araştırmalar %64 daha fazla açık renklere sahip fotoğrafların diğer fotoğraflara göre %23 daha çok etkileşim aldığını gösteriyor.
- Çerçeve: Fotoğraflarınıza düzenleme gerçekleştirirken çerçeve ve kenarlık gibi özellikleri kullanarak görselinizi ön plana çıkartabilirsiniz. Bu şekilde olan fotoğraflar %124 daha fazla beğeniliyor ve takipçi sayınızda artış gözüküyor.
- Hikaye Anlatın: Sizi takip eden veya etmeyen kişileri etkileyecek bir hikaye bulunan fotoğraflar paylaşın. Bu şekilde yaptığınız paylaşımlar ile kısa sürede çok daha fazla kişiye erişmiş olursunuz.
- Canlı Yayın: Katılığım sağladığınız bir etkinlikte ilgili ünlü kişileri etiketleyerek paylaşım yapın. Çok daha fazla kişiye erişim sağlayacaktır. Canlı yayın yaparak da sizi takip eden kişiler ile iletişime geçmekten çekinmeyin.
Bir önceki blog yazımda ve yukarıda yazanları Intagram hesabınızda uygulamaya aldığınızda ve düzenli bir şekilde paylaşımlarınızı yaptığınızda pozitif sonuçları memnun edici geri dönüşler olarak almaya başlayacaksınız.
- Sosyal Medya ve İnternet Kullanımının Olumlu Etkileri - 12 Nisan 2018
- Sosyal Medya ve İnternet Kullanımının Olumsuz Etkileri - 3 Nisan 2018
- Sosyal Medya Planlaması Nasıl Yapılır? Örnek Sosyal Medya Planı - 19 Mart 2018
- Google Groups Nedir? Nasıl Oluşturulur ve Avantajları Nelerdir? - 17 Mart 2018
- Google Plus Koleksiyonlar’ı İle Aramalarda Üste Çıkın ve İndex Alın - 17 Mart 2018
- Dijital Pazarlama Uzmanı Kimdir ve Ne İş Yapar? - 26 Şubat 2018
- 2018 Sosyal Medya Ölçüleri ve Paylaşım Boyutları – Infografik Tablosu - 19 Şubat 2018
- Instagram’da Alışveriş ve Ürün Etiketleme Özelliği Başlıyor! - 14 Şubat 2018
- Instagram Takipçi Arttırma Yöntemleri! - 15 Haziran 2017
- 18 Adımda Instagram Takipçi Arttırma - 10 Haziran 2017