
2017 yılının Aralık ayında Google birçok siteyi etkileyen bazı güncellemeler yayınladı. Bu değişiklikler ile ilgili çok fazla bilgi yayınlanmamasına rağmen bu değişikliklerden sonra bazı sitelerde %30’a kadar trafik kaybı olurken bazı sitelerde de tam tersi %30’a kadar trafik artışı oldu. Birkaç aydır bu güncelleme ile nelerin değiştiğini ve nelere dikkat etmemiz gerektiğini araştırıyoruz. Bulabildiğimiz bilgileri sizlerle paylaşıyoruz.
Google Maccabees Algoritme Güncellemesi İle İlgili Bilmemiz Gerekenler:
- 12 Aralık 2017 tarihinde gerçekleşen güncelleme ile birçok sitenin trafiği olumlu ve olumsuz olarak etkilenmiştir.
- Güncelleme ile çok fazla anahtar kelime varyasyonu olan, çok fazla ortaklık programlarına ve reklamlara ait sahip içeriği olan ve gereksiz yere ekstra açılış sayfaları olan web sitelerinin etkilendiği görülmektedir.
- Trafik kaybı yaşan sitelerinin benzer açılış sayfalarını tek bir sayfa haline getirmesiyle sorunun ortadan kaldırdıkları görülmüştür.
Maccabees Algoritma Güncellemesi Detayları Nelerdir?
Hepimizin bildiği gibi Google sürekli algoritmalarında değişiklikler yaparak arama sonuçlarını derinden etkilemektedir. Google Maccabees güncellemesi de arama sonuçlarını çok fazla etkileyen önemli güncellemelerden bir tanesidir. Çünkü bu güncelleme ile çekirdek algoritmada bazı değişiklikler olmuştur. Peki çekirdek algoritma ne işe yarar?
- Bir sayfada yer alan içeriğin değerini belirlememeye
- Arama sonuçlarındaki sıralamanın linkler tarafından nasıl değiştiğini belirlemeye
- Bir sayfanın anahtar kelimeler ile alaka düzeyini belirlemeye
Maccabees Algoritma Güncellemesinden Kimler Etkilendi?
Yapılan analizler sonucunda aşağıdaki bilgiler ortaya çıkmıştır:
- Güncelleme sadece belli kategorideki siteleri etkilememiştir. E-ticaret, blog, haber, ortaklık programı siteleri dahil olmak üzere bir çok site güncellemeden etkilenmiştir.
- Maccabees algoritma güncellemesi ile sadece anahtar kelimelere odaklanan sitelerde gözle görülür trafik değişiklikleri olmuştur. Bu sitelerde başlıkları ve anahtar kelimeleri farklı olan ancak temelde içeriksel olarak birbirine çok benzeyen sayfalar bulunmaktadır. Bir gezi sitesinin “En Uygun Büyükada Otelleri”, “Ucuz Büyükada Otelleri” ve “Büyükada’da Ucuz Tatil Fırsatları” gibi farklı başlıklı ancak içeriksel olarak birbirine çok benzeyen sayfaları olduğunu düşünelim. Bu şekilde içeriklere sahip olan siteler güncellemeden olumsuz etkilenmiştir.
- Çok fazla reklam ve ortaklık programına sahip ve içerikleri zayıf olan siteler güncellemeden olumsuz etkilenmiştir.
Maccabees Güncellemesi Google’ın kaliteli içerik sunan, reklam odaklı çalışmayan, kullanıcılara bilgi vermeye odaklı içeriklere sahip olan siteleri ön plana çıkartmak için gerçekleştirdiği bir güncellemedir. Bu güncelleme sonucundan karşılaşılan en büyük problem güncellemenin olumsuz etkisinden kurtulabilmek için sitelerin açılış sayfalarını ve anahtar kelimelerini tamamen değiştirmek zorunda kalmalarıdır. Bu güncellemeden başarılı sonuçlar elde edebilmek için uzun “Long Tail” dediğimiz uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedeflemektir.
Sonuç olarak birkaç tavsiyede bulunmak istiyorum. Sitenizde aşırı reklam odaklı içerikler varsa bu içeriklerden acil olarak kurtulmalısınız. Kullanıcılara bilgi veren, okurken keyif alınabilecek içerikler üretmelisiniz. Anahtar kelime odaklı yazılar yazmaktan uzak durmalısınız. Anahtar kelime seçerken de genel anahtar kelimeler yerine uzun kuyruklu anahtar kelimeler seçmelisiniz.
- CDN Nedir ve Nasıl Kullanılır? SEO Çalışmalarına Katkıları Nelerdir? - 12 Nisan 2018
- Google AMP Nedir ve Nasıl Kullanılır? SEO Çalışmalarına Katkısı Nedir? - 3 Nisan 2018
- Web Site Hız Optimizasyonu Nedir ve Nasıl Yapılır? - 28 Mart 2018
- HTTPS İle Site Güvenliği ve SEO İle Olan İlişkisi - 19 Mart 2018
- AdWords Kalite Puanı Nedir? Kalite Puanını Etkileyen Faktörler Nelerdir? - 17 Mart 2018
- Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir? - 26 Şubat 2018
- Facebook Hareketli Kelimeler Nedir ve Ne İşe Yarar? - 19 Şubat 2018
- Google Maccabees Algoritma Güncellemesi Nedir? Dikkat Edilmesi Gerekenler - 12 Şubat 2018
- SEO’nun Yatırım Getirisi ROI Nedir ve Nasıl Hesaplanır? - 19 Haziran 2017