
Yapılan araştırmalarda her gün yaklaşık 4,5 saati internet kullanarak geçiyoruz. Bu sürenin ortalama 2,5 saati ise yalnızca sosyal medyada geçiyor.
Ülkemizde en çok kullanılan sosyal medya hesaplarında bir tanesi de Facebook. Kullanıcıları web sitesi üzerinde daha fazla tutabilmek için her geçen gün yeni özellikler kullanıma sunuyor. Bunlardan bir tanesi de Facebook hareketli kelimeler.
Facebook Hareketli Kelimeler Nasıl Kullanılır?
Facebook’ta çok sık kullanılan bazı popüler kelimeler vardır. Bu özel kelimeleri artık yazdığımız içeriklerde yada mesajlarda kullandığımızda artık o kelimeler farklı bir stilde yazılıyor ve bu kelimelere tıkladığımızda ekrana çeşitli efekt ve animasyonlar geliyor.
Facebook hareketli kelimeler:
- Hayırlı olsun
- Tebrikler
- Öptüm
- Harikasın
- BFF
Kullanımı çok keyifli ve eğlenceli olan bu kelimeler gerçekten çok ilgi görmeye başladı. Şuanda çok fazla kelimede bu efektleri göremiyoruz. Ülkemizde de bu kelimeler yeni yeni kullanılmaya başlıyor ve her geçen gün popülaritesini arttırıyor. Facebook’taki bu hareketli kelimelere zamanla yeni kelimeler eklenecektir.
Dijital sektörde kullanıcı deneyimi ön plana çıkıyor. Firmalar da bu nedenle kullanıcı deneyimin arttırmaya yönelik uygulamalar ve düzenlemeler yapıyor. Çünkü kullanıcı deneyimi ne kadar çok arttırırsanız kullanıcıyı web sitesinden o kadar çok tutmuş olursunuz. Bu da doğal olarak marka bilinirliğinizi, ziyaretçi sayılarınızı ve satışlarınızı arttırarak olumlu etkiye sebep oluyor. Sosyal medya hesapları da bu çerçevede kullanıcıların daha da ilgisini çekip kullanıcıları kendi web sitelerinde daha fazla tutmaya çalışıyor. Örneğin daha önce olmayan bazı özellikler artık sosyal medya hesaplarında mevcut ve yüksek bir oranda kullanılıyor. Sosyal medya hesaplarına canlı yayın, mağaza ve hikaye özelliklerinin gelmesi bu konuya güzel örnekler olabilir.
Sosyal medya ucu bucağı olmayan eşsiz bir derya oldu hayatımızda. Her saatlerce vaktimizi bu mecralarda geçiyoruz. Önümüzdeki günlerde de yeni özelliklerin geleceğinden hiç şüpheniz olmasın. Sosyal medya mecraları yeni özellikler ortaya çıkararak bizleri daha da sosyal medya bağımlısı haline getirecektir.
- CDN Nedir ve Nasıl Kullanılır? SEO Çalışmalarına Katkıları Nelerdir? - 12 Nisan 2018
- Google AMP Nedir ve Nasıl Kullanılır? SEO Çalışmalarına Katkısı Nedir? - 3 Nisan 2018
- Web Site Hız Optimizasyonu Nedir ve Nasıl Yapılır? - 28 Mart 2018
- HTTPS İle Site Güvenliği ve SEO İle Olan İlişkisi - 19 Mart 2018
- AdWords Kalite Puanı Nedir? Kalite Puanını Etkileyen Faktörler Nelerdir? - 17 Mart 2018
- Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir? - 26 Şubat 2018
- Facebook Hareketli Kelimeler Nedir ve Ne İşe Yarar? - 19 Şubat 2018
- Google Maccabees Algoritma Güncellemesi Nedir? Dikkat Edilmesi Gerekenler - 12 Şubat 2018
- SEO’nun Yatırım Getirisi ROI Nedir ve Nasıl Hesaplanır? - 19 Haziran 2017