SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

İnternet Reklamcılığının Olmazsa Olmazları

İnternet Reklamcılığı ile İlgili Tüm Detaylar

İnternetin dünyanın her yerine ulaşması ile reklamcılık, online kanallar yoluyla yapılmaya başlandı. Geleneksel reklamcılıktan katbekat daha etkili olan internet reklamcılığı, aynı anda milyarlarca kullanıcıya erişebilir olduğundan hızlıca yükselmeye devam etti. Dolayısıyla internet reklamcılığı türleri, markaların ilgisini çok daha fazla çekmeye başladı. Sektör fark etmeksizin hemen hemen her firma, en iyi internet reklamlarını çekmek için birbiriyle yarıştı.

Günümüzde her markanın sosyal medya platformlarında, Google kanallarında ve web sitelerinde çevrim içi reklamları bulunmakta ve bu sayede başarıları artmaktadır. Peki, en büyük ve köklü firmaların internet reklamcılığında kullandıkları internet reklam çeşitleri nelerdir, öğrenmek ister misiniz? İnternet reklamcılığı nedir ve internet reklamcılığı türleri nelerdir diye merak ediyorsanız arama motoru reklamcılığı ile ilgili tüm detaylar için yazımızı okumaya devam edebilirsiniz.

İnternet Reklamcılığı Türleri

Arama motorlarından sosyal paylaşım sitelerine, e-ticaret adreslerinden bloglara kadar farklı modelleri olan internet dünyası, yararlanılması gerekilen zengin bir dünya. İnovasyon çağının doğal bir sonucu olarak da iş dünyasında internetten ve dijital kaynaklardan yararlanmak artık bir gereklilik. Peki, hangi internet reklamcılığı türleri, nasıl özelliklere sahip? 

İnternet Reklam Çeşitleri: Arama Motoru Reklamları

Arama motorları internet kullanıcılarına aradıkları kelimelerde sonuçlar sunan akıllı veri tabanlarına sahip tarayıcılardır. Arama motoru reklamları da dünyadaki online pazara hakim olan Google, Bing, Yandex gibi arama motorlarına reklam verilmesidir. Adwords olarak adlandırdığımız Google reklam modeli en çok kullanılandır. Tıklama başına maliyet hesabıyla işleyen çevrim içi reklamlar, kullanıcıları siteye çekme konusunda oldukça başarılıdır. İnternet sitelerini yeni hazırlayan firmalar için bu çevrim içi reklam modeli önerilmektedir.

İnternet Reklam Çeşitleri: Sosyal Medya Pazarlama

Sosyal medya reklamcılığı, internet dünyasında çevrim içi reklamdan en büyük verimi alacağınız türdür. İnternet reklamcılığı türleri arasında, son dönemde en çok tercih edilen ve en çok yatırım yapılan da yine aynı şekilde sosyal medya pazarlama stratejileridir. Paylaşma ve haberleşme kavramlarının internette önem kazanması ile dikkat çeken sosyal medya kanalları büyük kitleleri bir arada toplaması ve anında dönüş almayı sağlaması nedeniyle tercih edilmektedir. Facebook, Twitter, Instagram ve Pinterest gibi sosyal medya kanallarında kullanacağınız anahtar kelimelerle binlerce kişinin sizi fark etmesini sağlayabilir; tıklama, yorum ve beğeniler arttıkça markanızı büyütebilirsiniz.

İnternet Reklam Çeşitleri: Akıllı Linkler

İnternet reklamcılığında kullanılan bir tanıtım modeli olan akıllı linkler, web sitelerinde bulunan içeriklerde bazı kelimelerin link haline getirilmesi ile yapılmaktadır. Arama motoru reklamcılığı modellerinden olan akıllı linkler de tıklama başına maliyet üzerinden fiyatlandırılmaktadır.

İnternet Reklam Çeşitleri: Bloglar ve Forumlar

İnternet reklamcılığı nedir diye merak edenlerin ilk olarak karşısına çıkan blog ve forumlar; markaları destekleme noktasında önemli bir paya sahiptir. Firmanın ana sitesine destek olan bloglarda ürün ve hizmet verimliliği üzerine konuşulmakta, forumlarda da belirli başlıklarda reklamlar yayımlanabilmektedir.

İnternet Reklam Çeşitleri: Mail Reklam

İnternet reklamcılığı türleri içerisinde sıkça tercih edilenlerden bir diğeri de mail reklamlarıdır. Mail reklam uygulamaları da uzun vadede karlı sonuçlar verebilmektedir. Aynı anda binlerce kullanıcıya mail ile tanıtım yapma yöntemi olan ve e-mail marketing olarak bilinen mail reklamları hedef kişilere uygun reklamlar yollamanızı sağlamaktadır.

İnternet Reklam Çeşitleri: Banner Reklam

İnternet reklamcılığı türleri arasında ayrı bir başlıkta değerlendirilmesi gereken banner reklamlar da ürünleri, ziyaretçilere görsel olarak tanıtma hedefi barındırmaktadır. Standart banner reklamda, spor ve açıklama metinleri kullanılarak pazarlama süreci uygulanmaktadır. Doğru kanallarda yapılan paylaşımlar ile banner reklamların etkisi kısa süre içerisinde görülebilmektedir. Arama motoru reklamcılığında önemli bir yere sahip olan banner reklamların formatları:

  • Leaderboard: 728 x 90 piksel

  • Full Banner: 468 x 60 piksel

  • Half Banner: 234 x 60 piksel

  • Skyscraper: 120 x 600 piksel

  • Wide Skyscraper: 160 x 600 piksel

  • Medium Rectangle: 300 x 250 piksel

  • Vertical Rectangle: 240 x 400 piksel

  • Rectangle: 180 x 150 piksel

Banner reklamların bir diğer başlığı ise zengin medya banner reklamlardır. Bu kategoride ise kullanıcılara eğlence ile tanıtım yapma hedefi bulunmaktadır. İnternet kullanıcılarının bilgiyi ve hizmeti en hızlı ve keyif verici şekilde almak istediklerini düşünürsek bu tür internet reklamcılığının getirisinin fazla olacağını tahmin edebiliriz.

  • Rollover Banner

  • Expandable Banner

  • Sticky Banner

  • Floating Ad

  • Ad Corner ( Cover Page )

  • Interstitial Banner

  • Page Skin

Web Sitenizi Ziyaret Eden Kullanıcıları Etkileyin!

Arama motoru reklamcılığı ve en iyi internet reklamları ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olmak için sosyal medya uzmanlığı kursumuza katılabilir, SEO Akademi ayrıcalığıyla nitelikli ve kapsamlı bir eğitim alabilirsiniz. İnternet reklam çeşitlerinden hangisinin daha kârlı ve avantajlı olduğunu anlayabilir, bu sayede web siteniz için en düşük maliyetle en çok getiri sağlayan tanıtımı yapabilirsiniz.

İnternet reklamcılığında doğru teknikler ve platformları kullanırsanız geleneksel reklamcılığa hiçbir şekilde ihtiyacınız kalmaz. Siz de arama motoru reklamcılığı ile ilgili teknikleri öğrenin, markanızı hem sosyal medyada hem de arama motorlarında üst sıralara çıkarın…

[widget-135]

Yorum Yap